2 Kasım 2012 Cuma

YGS ve LYS’ye Nasıl Çalışılmalı


Merhaba Arkadaşlar,
YGS ve LYS‘ye 2. kez hazırlanan bir birey olarak, hepinizin içerisinde bulunduğu durumu bizzat yaşamaktayım ve bu makale altında size elde ettiğim tecrübelerden oluşan bir yazı hazırladım. Sürekli hoca ve ailelerin dilinden düşmeyen programlı çalış vb gibi hepinizin bildiği sıradan bilgiler yerine size bilmedikleriniz hakkında yardımcı olmaya çalışacağım.
Bu sene dersane denemelerimde son sınavlarda 420 – 430 puan yapmış olmama rağmen YGS’de 386 puan yapıp 43. bin sıralama almam benim için hayal kırıklığına ve LYS’den kopmama neden oldu ve beklendiği gibi LYS’de de bir düşüş yaşayarak 59 bin sıralama ile sınavı bitirdim tabi bu benim için istediğim bi üniversitede istediğim bölüme yetmiyordu. Peki ben nerede kaybettim?
Tek kaynağa odaklandım.
Sadece bulunduğum dersanenin kaynaklarını çözdüm ve birçok yayından mahrum kaldım, tabi bu durum YGS ve LYS’de çıkan sorulara yabancı kalmamı sonuç olarak önüme getirdi. Siz siz olun bir tek yayına bağlı kalmayın az kitap ama çok kaynak şeklinde çalışın.
LYS’ye kendimi veremedim.
Dersanenin de etkisiyle YGS nin bittiği 1 nisan tarihine kadar LYS’ye pek odaklanamadım, çünkü önümde öncelili olarak YGS vardı, yapmanız gereken YGS ve LYS sınavını aynı tarihteymiş gibi düşünüp 1 Nisana kadar tüm konulara hakim olmak ve sonraki 2 ay içerisinde sadece LYS adına bol soru çözmek.
Konulara hakimdim ancak az soru çözdüm.
Bazı arkadaşlarımız durmadan konu çalışır ama soru çözümünü ihmal eder, özellikle fen öğrencileri için tavsiyem, konuya yeterli miktar hakim olduktan sonra konuya soru çözümü ile çalışın ve dediğim gibi farklı kaynaklardan bol soru çözün.
Deneme sınavlarını ihmal etmeyin.
Sınava çalışmadaki en önemli teknik bence deneme çözmek. Çünkü eksiklerinizi bütün olarak sadece deneme çözerek görebilirsiniz. YGS sınavından önce LYS’yi de unutmayarak 1 Gün YGS 1 Gün LYS denemesi şeklinde kendinizi deneyin. Unutmadan bu denemeler de farklı kaynaklara ait olursa asıl sınavdaki soru çeşitliliğini yakalamış olursunuz.
İyi çalışmalar. Yorum yolu ile sorularınızı bana ulaştırabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder